Dzień Dobrych Praktyk z Logopedią

p. Marta Kokosza

W ramach działań projektowych promujących dobre praktyki,  studenci PWSZ w Krośnie spotkali się w naszej szkole z uczniami na wspólnej zabawie językowej. W dniu 5 czerwca na szkolnym holu zorganizowano zajęcia warsztatowe, w ramach których studenci zaprosili uczniów do wspólnego spędzenia czasu na rozgrywkach i zabawie. Spotkanie okazało się jednocześnie wartościową lekcją terapeutyczną. Studenci sami przygotowali gry logopedyczne, które zaprezentowali podczas wizyty. Do ich opracowania wykorzystali wiedzę z logopedii oraz własną inicjatywę i kreatywność. W ten sposób powstały wspaniałe pomoce do ćwiczeń oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych, oddechowe tory przeszkód, piłkarzyki do regulacji toru oddechu, wulkany do ćwiczeń sprawności motoryki narządów mowy oraz inne ciekawe projekty.

Gry logopedyczne są atrakcyjną formą terapii zaburzeń mowy, a zarazem bardzo wysoce efektywną metodą prawidłowego rozwoju językowego dziecka. Ten sposób pracy przynosi doskonałe rezultaty w profilaktyce logopedycznej, korekcji wad i zaburzeń mowy.

Terapia oparta na zabawie i wzajemnej interakcji stanowi jednocześnie doskonały pomysł na wspólne i pożyteczne spędzanie czasu,  także w rodzinie i w grupie rówieśniczej. Pozwala to na rozszerzenie pola oddziaływań i włączenie do terapii najbliższych dziecka, a  w konsekwencji przyspiesza sukces terapeutyczny. Nasz czas dla dzieci to najcenniejszy prezent , a ćwiczenia mają być wspaniałą zabawa i przyjemnością.

Ważne jest, by dziecko miało poczucie sukcesu, wtedy chętniej będzie uczestnikiem takich form pracy.

gry_1gry_2gry_3gry_4gry_5gry_6

gry_logopedyczne_1gry_logopedyczne_3gry_logopedyczne_4

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.